W126 S-osztály története

A Mercedes-Benz W126 a vállalat belső elnevezése a második generációs S osztályra, amelyet szedán/szalon (1979-1991) és kupé (1981-1990) kivitelben gyártottak, és amely a vállalat W116-os modellcsaládját követte. Ez a generáció volt az első S-osztály, amely külön alvázkóddal rendelkezett a normál és a hosszú tengelytávú (W126 és V126), valamint a kupé (C126) modellek számára.
A hosszú 12 éves gyártás (1979-1991) során 818 063 szedán/szalon és 74 060 kupé készült, összesen 892 123 darab. A W126 mindeddig a legsikeresebb és a leghosszabb ideig gyártott S-osztály.
A W126-os tervezőcsapat a Mercedes-Benz vezető formatervezője, Bruno Sacco vezetésével aerodinamikusabb formát kívánt kialakítani, és megtartani az S-osztály összetéveszthetetlen dizájnelemeit.
Hat év fejlesztés után a W126-os modell 1979 szeptemberében, a frankfurti IAA-n mutatkozott be. A bevezetéskor az S-osztály kétféle tengelytávval (normál és hosszú) és háromféle benzinmotorral, egy soros hathengeres és két V8-as motorral volt elérhető. A dízelmotoros opciót 1981 szeptemberében vezették be, kizárólag az észak-amerikai piacra.
Az 1981-es frankfurti IAA-n bemutatták az S-osztály kupé változatát, a C126-ot, 380 SEC és 500 SEC motorral. Ez volt az első alkalom, hogy az S-osztály alvázáról kupé változatot készítettek. Ugyanekkor vezették be az „Energieskonzept” (Energiakoncepció) programot, amely a motorok átdolgozásával javította az S-osztály üzemanyag-hatékonyságát.
A vizuális változások közé tartoztak a simább lökhárítók és oldalsó burkolatok, az átdolgozott „Gullydeckelfelge” (magyarul csatornafedeles keréktárcsa) könnyűfém keréktárcsák és a mélyebb első lökhárító integrált légterelővel.
A W126-os generációt 1991-ben a W140-es váltotta fel.

Egy kis vélemény az autó típusról:


Speedzone: Talán a valaha volt legjobb Mercedes



Speedzone: Régi dicsőségünk